yoga med therese

Yoga som träning och livstil

Organisera och planera eller bara leva?

Lämna en kommentar

Jag har alltid varit duktig på att organisera och att planera. Vad händer när planerna blir för många och vi inser att kroppen och knoppen befinner sig på två olika ställen. Jag tänker på John Lennons kända ord: Livet är det som pågår medan vi planerar. Om vi hela dagen väntar på att jobba färdigt, hela veckan längtar vi efter fredag. Varje år väntar vi på semestern och om ett par år… Jag pratar ofta om mål, målbild och hur vi ska ta oss dit, planering i alla ära men vad händer på vägen dit?  Vad är dofterna runt omkring oss? Vad är det du ser? Vad är det du hör? Vilka smaker finns att upplevas och hur känns det? Se till att ha tid att njuta och när du gör något så gör det helhjärtat. Samma känsla kan infinna sig i yogan – varje gång jag försöker bli bättre i en viss position – kroppen är inte redo och knoppen strävar vidare. Här är skaderisken som störst för att vi pressar oss framåt! Så andas och landa och acceptera dagsformen.

Så utmaning är att göra en god planning, OCH att leva i nuet samtidigt. Detta ska jag själv ta med mig under helgen att fundera på och njuta av våren. Trevlig helg mina vänner!

 

headstandBehöver lite mer värme, innan jag kan yoga ute igen 😉

Lämna en kommentar